知非知止

时间决定
你会在生命中遇见谁,
你的心决定
你想要谁出现在你的生命里,
而你的行为决定最后谁能留下。 
—— 戴维·梭罗《瓦尔登湖》

© 知非知止 | Powered by LOFTER

做你想做的人,这件事,没有时间限制,只要愿意,什么时候开始都可以。你能从现在开始改变,也可以一成不变,这件事没有规矩可言。你能活出精彩的自己,也可能搞得一团糟。我希望,你能活出最精彩的自己;我希望,你能见识到令你惊奇的事物;我希望,你能体验未曾体验过的情感;我希望,你遇见一些想法不同的人;我希望,你为你自己的人生感到骄傲。如果你发现自己没有做到,我希望,你有勇气重头再来

                                                               ---《本杰明·巴顿奇事》
to be whoever you want to be.There 's no time limit. Start wheneve you went.You can change or stay the same.There are no rules to thing. We can make the best or the worst of it.And I hope you make the best of it.I hope you see things that startle you.I hope you feel things you never felt before.I hope you meet people with a different point of view.I hope you live a life you're proud of. And if you find that you're not,I hope you have the strength to start all over again. 

start all over again
    ---《 The Curious Case of Benjamin Button (2008)本杰明·巴顿奇事》

评论